Markedsføring forskning

Markedsundersøgelser er indsamling og analyse af oplysninger om forbrugere (potentielle kunder), konkurrenter (samme virksomhedstype) og effektiviteten af marketing-programmer (dvs. direct mail marketing, nyhedsbreve, skiltning, osv). Det er en sag, springer ind i en forretning, og en uddannet flytte der bestemmer mulighederne for en ny virksomhed.
Gennem markedsundersøgelser små virksomheder og selskaber både:
· Teste interessen for nye services og produkter
· Forbedre kundeservice
· Udvikle konkurrencedygtige strategier
Både start virksomheder og etablerede virksomheder har brug at definere, vurdere og planlægge et kursus for at forfølge deres marked. Det endelige resultat af markedet forskning er en virksomhed, der er mere lydhør over for kundernes behov og øge fortjenesten.
Efterhånden som virksomheden udvikler sig, skal markedsundersøgelser være en løbende del af din virksomhed.
Enhver, der er bekendt med at skrive en forretningsplan ved, hvordan uforudsigelige markedet kan være. En anden grund til markedet forskning skal integreres.
Tre væsentlige områder
Markedsundersøgelser er tidskrævende. Lad nogen narre dig! Og hvis du ejer en mindre virksomhed, kan du finde tid et problem. Men giv ikke op. Selv de simple ting du lide taler med en kunde om, hvad han eller hun ønsker, eller chatte med en leverandør udfører marked forskning.
Indsamle oplysninger fra disse tre væsentlige områder.
Forbrugeren
· Oplysninger fra og om kunderne
· Feedback på sympatier og antipatier af dine kunder
· Hvilke tjenester eller produkter gjorde forbrugerne bedst lide
Konkurrence
· Hjælpe dig med at afgøre, hvad der virker og hvad har ikke virket
· Give dig ideer til forbedring af
· Give indsigt i hvordan man kan øge dit marked
Miljø
· Økonomiske
· Sociale
· Politiske kræfter
Alle disse oplysninger former den måde vi driver forretning. At holde tæt ved hånden giver dig mulighed at bo kundeside af og reagere på særlige tendenser eller begivenheder, der påvirker din lille virksomhed.
Sekundære forskning kilder
Sekundære forskning kilder er let kan indhentes. Dette er oplysninger, der er blevet indsamlet af en anden bare liggende rundt for dig at drage fordel af.
· Tidsskrifter
· Aviser
· Undersøgelser
· Telefonbøger
· Regeringen publikationer
Denne form for sekundær forskning oplysninger er tilgængelige, på biblioteket eller ved at forske på internettet. Det er den primære kilde, du er virkelig efter. At opnå førstehånds oplysninger fra din kunde eller konkurrence er aktuelle; derved gør det den mest værdifulde middel til markedsundersøgelser.
Markedsundersøgelser tager ikke en raket videnskabsmand. De fleste af os gør det hver dag uden at indse det. Som en virksomhedsejer, bør du uddanne dig selv i de marked forskningsværktøjer til rådighed for dig. Hvad du lærer fra en lidt forskning kan spare din virksomhed.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.