Hvorfor PR er en livskraft

Fordi det kan ændre individuelle opfattelse og føre til ændret adfærd. Noget af gennemgribende betydning for virksomheder, almennyttige organisationer og foreninger kan der synker eller svømme på hvor godt de anvender denne afgørende dynamik.
Overveje denne enkle blueprint, der får alle, der arbejder mod de samme eksterne publikum adfærd forsikrer at jeres pr indsats forbliver fokuserede: folk handle på deres egen opfattelse af fakta før dem, der fører til forudsigelige adfærd om der kan gøres noget. Når vi opretter, ændrer eller forstærke denne udtalelse ved at nå, at overtale og flytter til ønsket-handling netop de mennesker hvis opførsel påvirker organisationen mest, pr mission er fuldført.
Vinderne kan bruge det til at producere resultater som disse: samfundsledere begynder at søge dig ud; Velkommen afvisninger i show room besøg; kapital givere eller angive kilder ser din vej; udsigterne begyndt at gøre forretninger med dig; kunder at foretage gentagne køb; medlemskab programmer på fremmarch; nye forslag til strategiske alliancer og joint ventures; højere medarbejder opbevaring priser, og selv politikere og lovgivere begynder at se dig som et centralt medlem af erhvervslivet, non-profit eller association Fællesskaber.
Her er hvordan de gør det..
De starter ved at finde ud af, hvem blandt deres vigtige udenfor publikum opfører sig på måder, der hjælpe eller hindre virkeliggørelsen af deres mål. Derefter, de liste dem efter hvor alvorlig deres opførsel påvirker deres organisation.
Næste, de tager skridt til at finde ud af, præcist hvordan de fleste medlemmer af nøglen uden for publikum opfatter deres organisation. Nu, hvis du ikke har budget til at betale for hvad kan være dyre professionelle undersøgelse counsel, du og kollegaerne PR vil skulle overvåge disse opfattelser. Faktisk, de bør være helt bekendt med opfattelse og adfærd.
Bedste mÃ¥de at fÃ¥ at aktivitet i gang er at mødes med medlemmerne af det uden for publikum og stille spørgsmÃ¥l som “Er du fortrolig med vores tjenester eller produkter?” “Har du nogensinde haft kontakt med nogen fra vores organisation? Var det en tilfredsstillende oplevelse?” Være følsomme over for negative udtalelser, især tøvende eller undvigende svar. Og se omhyggeligt for falske antagelser, usandheder, misforstÃ¥elser, unøjagtigheder og potentielt skadelige rygter. NÃ¥r du finder sÃ¥dan, skal de korrigeres, da de normalt føre til negative adfærd.
Her skal du vælge den specifikke opfattelse ændres som så bliver din pr mål. Du vil naturligvis rette eventuelle usandheder, unøjagtigheder, misforståelser eller falske antagelser.
Klart, en PR mÃ¥l uden en strategi til at vise dig hvordan du kommer derhen, er ligesom lasagne uden marinara sauce. NÃ¥r du vælger en af tre strategier specielt konstrueret til at skabe opfattelsen eller mening hvor der kan være ingen, eller ændre eksisterende perception, eller styrke det, du ønsker, er at sikre, at mÃ¥l og dens strategi matcher hinanden. Du ville ikke vil vælge “ændre eksisterende perception” HvornÃ¥r nuværende opfattelse er bare ret, tyder pÃ¥ en “styrke” strategi.
Nu, du oprette en overbevisende budskab omhyggeligt sættes sammen til at ændre din vigtigste målgruppe opfattelse, som angivet af din pr mål.
Her er en tanke. Kombiner din korrigerende besked med en anden nyheder meddelelse eller præsentation, som kan give mere troværdighed ved nedtoner behovet for sådan en korrektion.
Dit budskab skal være overbevisende og klart om, hvilken opfattelse behov for afklaring eller korrektion, og hvorfor. Du skal naturligvis være sandfærdig og din holdning logisk forklaret og troværdigt, hvis det er til at holde opmærksomheden af medlemmer af denne målgruppe, og faktisk flytte opfattelsen i din retning.
Jeg ynder at kalde den kommunikation taktik du vil bruge til at flytte din besked opmærksom pÃ¥ denne vigtige eksterne mÃ¥lgruppe, “lastdyr”, fordi de skal bære din overbevisende nye tanker til øjne og ører af disse vigtige uden for mennesker.
Heldigvis har du et bredt udvalg, fordi listen over taktik er lang. Det omfatter breve til redaktøren, brochurer, pressemeddelelser og taler. Eller du kan vælge radio og avis interviews, personlige kontakter, facilitet ture eller kunde briefinger. Der findes scores og kravet om eneste valg er at kommunikation taktik du vælger har en rekord for at nå mennesker, ligesom medlemmerne af dine vigtigste målgruppe.
Vi er alle heldig i denne branche, fordi tingene kan altid fremskyndes, ved at tilføje mere kommunikation taktik, og ved at øge deres frekvenser.
Kolleger og andre vil snart spørger om fremskridt. Selvfølgelig, vil du allerede være hårdt arbejde remonitoring opfattelser blandt target publikum medlemmer. Brug spørgsmål svarende til dem, der anvendes under sessionen tidligere overvågning, vil du nu være skarpsynet og på udkig efter tegn på, at publikum opfattelser begyndt at bevæge sig i din generelle retning.
Tilfredsstille nysgerrighed i denne henseende er i vid udstrækning et spørgsmål om tjener op de resultater, du modtager, når du foretager denne aggressive pr plan. Sagt på en anden måde, er det Happy Hour tid når du nå slags centrale interessenter adfærdsændring, der fører direkte til at opnå din afdeling, afdeling eller et datterselskab mål.
udgangen
Du er velkommen til at offentliggøre denne artikel og ressource box i din ezine, nyhedsbrev, offline offentliggørelse eller hjemmeside. En kopi vil blive værdsat på bobkelly@TNI.net. Ordoptælling er 940 herunder retningslinjer og ressource boks. Robert A. Kelly © 2004.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *